kedd, január 27, 2009

Dumagépek

Mára már 2 dumagépem is van. Az egyik ugye mindig is az volt, csak mi nem értettük. Legújabb kedvenceim, amikből már van, amit régóta használ:
  • szerintem
  • és mostanában: "most nem érek rá!"
  • persze

És kezdenek összemelegedni Borókával is. Mostanában már több közös viccelődés, játék, odafigyelés van. Egyik nap pedig beszélgettünk Benével, és a családi kapcsolatokról esett szó. Mondtam neki, hogy anya apa felesége, mire ő: "Nekem Villő feleség!" :) Milyen jogos észrevétel. Amikor mondtam, hogy inkább válasszon valakit az oviból a kislányok közül, aki tetszik neki, azt válaszolta. "Nem, nekem csak Villő tetszik!" Nagyon meghatott, hogy ezt mondta.

Villő is beszél, de ő megvárja a csöndet, a figyelmet. Ő nem dumál csak úgy bele a nagyvilágba. Már egészen kicsinek is ilyen volt. Akkor gügyögött, gőgicsélt, ha csend volt, ha rá figyeltünk, vagy ha egyedül játszott a járókában. Most is így van, de azért bővül a szókincse:
  • apa, pa, papa
  • lámpa (ez is apa, és néha keveri, hogy mikor kire mutat)
  • csüccs
  • hoppá
  • brrr
  • baba
  • és nagy ritkán mama (ez nem tudom, hogy tudatos-e)
  • Benét nem mondja, de egyértelműen rámutat, ha Benét emlegetjük.

Nincsenek megjegyzések: