szerda, február 25, 2009

Statisztika

Nem szeretem, és nem is szoktam összehasonlítani a gyerekeket. Szerencsére különböző nemük és temperamentumuk nem is engedné. Most azonban egy nagyon érdekes felfedezést tettem. Eddig sem tulajdonítottam túlzott jelentőséget a mérlegelésnek, és a szenderdeknek, hogy mikor milyen súlyt kéne elérnie a csemetéknek. Bene mindig is inas, vékonyka, de erős, magas gyerek volt, Villő már eleve hurkásan született, azóta is kis puha, husis, de azért erős lányka.
És akkor a számok:

Születési súly - Bene 3000 gr, Villő 3980 gr

1 éves súly - Bene 9650 gr, Villő 9600 gr

1 éves hossz - Bene 78 cm, Villő 78 cm.

Mindez a szubjektív valóságban:

És bizony, a valóság nagyon is szubjektív. Mert abban a tévhitben éltünk, hogy Villő a husi, Bene a vézna. Igen, valóban, így volt ez az első életév háromnegyedéig.

De aztán Villő szinte nem is hízott, csak nyúlt. Bene pedig annak idején beleerősített. Villőnek még mindig tömzsibb alakja van, rövidebb karokkal-lábakkal, hosszabb törzzsel. Még mindig óriási lesz a pocakja, ha teleeszi magát, és még mindig szeret enni. De talán a számok mégiscsak közelebb állnak a valósághoz, mint az, ahogyan mi látjuk őket? Ráadásul ahogyan illusztrációt kerestem a bejegyzéshez, már nem is értettem, mit láttam bennük, mert a képek szerint egyik se nem sovány, se nem vézna, se nem husi, se nem dagi. Nem mintha számítana, mert számomra mindketten gyönyörűek és szabályosak. Komolyan!

1 megjegyzés:

Szentpyr írta...

De jó őket látni, Bene a kis vagány, Villő pedig egy édes tündér! Hihi, azt nem állítanám, hogy két tojás:D, nálunk is hasonló a helyet...