kedd, március 03, 2009

Keresztbe-kasul

Az előző bejegyzésemben kezdtem fejtegetni a kézimunka-alkotás örömét. Ismét sikerült felfedeznem a keresztszemes hímzést.

Az egész úgy kezdődött, hogy nagyon szétment a dédnagymamámtól örökölt énekes-könyv borító. Először azt akartam valahogyan megjavítani, de kiderült, hogy a borító nem nagymamám munkája, mondhatni értéktelen. Így aztán elkezdtem motívumot keresni, hogy én hímzek egy újat. (Természetesen hímeztem már korábban is keresztszemest. Legutoljára Bene születése utáni karácsonyra apróbb díszeket és egy adventi naptárat is. (ami január végére lett készen.) A szomszédunk, Bea, ugyancsak hímez. Mostanában sokat találkozunk a gyerekek miatt, na meg mert közsöen főzünk egymás családjára. Heti 4 napot felosztva egymás között. Ez ugyan nem ide tartozik, de le kell írnom, mert nagyon jól bevált ötlet lett ez. Szívesebben főzünk, ha tudjuk, hogy 6-7 ember eszi majd. Előre tervezzük a heti menüt, és sokkal változatosabban étkezünk. Én meg merem kockáztatni, hogy gazdaságosabb is ez így. A tervezés miatt mindenképpen, de nincs is annyi maradék, és pláne nincsenek olyan napok, amikor nincs itthon ebéd, nekem meg nincs kedvem főzni, ezért rendelünk valamit. Gyorsan, és drágán.

Szóval Beának 2 évfolyamnyi keresztszemes magazinja van. Miközben egyszerű, könyvborítóra való minta után kutattam, annyi jó minta, és ötlet került elém, hogy terveim tovább fűződtek.

Az énekeskönyv borítója azóta elkészült, mamánál beszegtem. Azóta pedig már egy távirányító tartóval haladok.
Benedek érdeklődve nézi bökögetéseimet, és a magazinból már be is nyújtotta igényeit. Először repülőt szeretett volna, hiszen ez a jele, de olyat nem találtunk. Volt viszont egy Kockásfülü-nyulas tányéralátét, amelyen éppen palacsinta készül. Ezt fogom neki megcsinálni, de köténynek. Aztán lesz majd Kipp-kopp, meg ami még tetszik. Tervek vannak bőven: párnahuzatok, könyvjelzők, húsvéti tojás-hűtőmágnesek-csipeszek ajándékba, kisebb-nagyobb képek, és bármi, amire igényt nyújtanak be a barátok, családtagok. Már ha továbbra is ilyen lelkes leszek!

Nincsenek megjegyzések: