kedd, március 03, 2009

Várjuk a tavaszt!

Mostanában Benedek is mondogatja ezt a mondatot, biztosan az oviban csinálnak valami tavaszváró foglalkozást, sajnos a részleteket nem árulja el nekem. :) De én is nagyon várom már. Az udvaron bimbóznak a krókuszok, lesz lila, sárga, fehér. Úgy tűnik, sikerült megmaradnia a Beával ősszel eldugdosott virághagymáknak. Reméljük a gyerekek is vigyáznak majd virágágyásainkra. Igyekeztük olyan helyre tenni őket, amit TALÁN elkerülnek.

És itthon is várjuk a tavaszt. Pénteken apósom háza elől szedtünk néhány gallyat. Az egyik aranyeső, a másikról fogalmunk sincs, milyen cserjéről származik. Mindenesetre vázában, melegben várják a tavaszt, ami igyekszik, igyekszik...

Az utolsó képen a háttérben nagypapám (Tátli) egyik intarziája látható. Nekem ez a kedvencem, a Hirosimai atomrobbanás "gombáját" ábrázolja. Bár a téma elég borzalmas (sokan egyszerűen csak fának látják), nem amiatt lett a kedvencem. A többi képe mind Vasarely 1-1 festményének intarziává alakítása, ahol színek helyett a klb. faárnyalatokkal játszik, ez viszont egy egyszerű fénykép segítségével, önálló tervek alapján készült alkotás. Tátli egyszerű épületgépész lett, bár mindig is művész szeretett volna lenni. Nyugdíjas korában az is lett.

Nem hiszem, hogy komoly tehetséget örököltem volna tőle. De időnként rámtör az alkotói vágy. Jó lenne valami szépet, maradandót alkotni. Ez hol sikerül, hol nem. Egyszerű, sablonos üvegfestés, szalvéta-technika. Eddig azt hittem, ez való csak nekem. De mostanában próbálok ennél bonyolultabb dolgokat is megvalósítani. Rájöttem, hogy lehet segítséget kérni pl a varrásban, és meg lehet szeretni, ha van sikerélmény. Dóri útmutatásával, és segítségével készültek így zsebes újságtárolók, és saját kútfőből (egy újságban látott kép alapján) üzenőtáblák karácsonyra. Az alábbiak a mi otthonunkat díszítik. Kiváncsi vagyok, meddig tart ez az időszak. vajon kifulladok megint 1-2 hónap után, csupn tavaszi fészekrakó lázról lenne szó? Vagy valódi hobbivá, alkotó folyamattá, otthonteremtéssé válik ez részemről?

Nincsenek megjegyzések: