csütörtök, április 02, 2009

Ámulok és bámulok

Mostanában tényleg csak ámulok Villőn. Mint minden rendes második gyermek, ő sem kapja meg azt a fajta figyelmet, amivel az ember első csemetéjét kiséri: "Na, mikor áll fel, a szomszéd Psitikéje már ekkor... Mi lesz az első szava? Mi lesz az első mondata?" nem tesztelgetem, hogy ezt vagy azt tudja-e már. Ő az, aki időről időre bemutatja nekünk, hogy hol tart. Lehet, hogy azért az is benne van, hogy bennem fel sem merül, hogy kéne már valamit csinálnia, jóval előtte eléri ő azt a lépcsőt. De azért azt hiszem, összességében mégis igaz, hogy nem is méregetem, nem hasonlítgatom, hanem élvezem. Akárhogyan szerettem volna ezt megtenni Benénél, ilyen lazán, magától nem jött ez.

És hogy miért írom ezt? Mert tegnap nagyon meglepő dolgot csinált Villő. (Tulajdonképpen az utolsó 1-2 hónapban minden nap meglep minket valami tudománnyal, okossággal). Az udvaron voltunk, kiszúrta kis virágos-ágyást. Odament, és megpróbálta letépni a krúkuszokat, de rászóltam, és inkább én mutogattam neki a virágokat. Az elterelés sikerült, később el is ment onnan. 1 óra múlva jött haza Győző, és mondtam Villőnek: "Mutasd meg apának, hol vannak a virágok!" Nem gondoltam komolyan. Villő viszont igen. Határozottan odament a virágágyáshoz, és egyenként végigmutogatta az összes virágot. Hihetetlen volt. Ezek után ma mamának csak úgy, félvállról mondtam, amikor dicsekedett, hogy hívta Villőt kezet mosni, és ő elindult egyenesen a fürdőszoba felé: "Tudom, persze, megérti..."

Hát hogyan lenne ez természetes? Nem az. Ő is, mint minden cseperedő gyermek egy csoda, akire oda kell és érdemes figyelni! És most olyan időszakkal ajándékoz meg minket, amikor minden napja tartogat valami újat.

Egyébként is nagyon élvezi, hogy végre jó az idő, és sokat vagyunk az udvaron. Kis segítséggel felmászik a csúszdára, csak lecsúszni nem akar egyedül. (felmászni meg nem kéne még neki, mert elég veszélyes, de tegnap, amíg én 3 mondatot mondtam a többieknek, már a csúszda tetejéről kurjongatott) Ráül néha a kis autójára, és megy vele. Próbál labdázni, mondja is, hogy "ba", fogja a homokozó lapátot, és "ás" vele, vagy éppen a szájába kanalazza a homokot, vagy csak bolyong az udvaron. És egyáltalán, keresi mások társaságát.

Nincsenek megjegyzések: