péntek, július 10, 2009

Rita játéka

Végre fotókkal is bizonyíthatom, hogy Rita játékán felbuzdulva én is elkészítettem a kis gyergyói mintás hímzésemet, egy könyvjelző formájában.
Egy kedves ismerős néni fogja kapni, akitől holnap rengeteg keresztszemes mintát, vásznat és fonalat kapok majd, mert ő már sajnos nem lát jól az ilyen apró kézimunkához.
Már több könyvjelzőt is készítettem, oldalt leszegtem az anyagot (ezt most csak a 2 végén kellett, mert 6 centi széles aida szalagra hímeztem - a fonal most kivételesen dmc - de a színe miatt ezt választottam, én amúgy az egyszerű puppets-el szoktam, és meg is vagyok vele elégedve, sőt!), a végeit kirojtoztam, és a hátsó oldalára cikk-cakk ollóval kiszabott, a hímzéshez harmonizáló anyagot vasaltam fel 2 oldalú vasalható közbéléssel. Így tartást is kap a könyvjelző, és a hímzés fonákja sem látszik, se nem foszlik. Persze az eddigi munkák sajnos nem lettek megörökítve, de terveim között még rengeteg könyvjelző szerepel, így majd egyszer a fonákoldalt is megmutatom. :)

Még egyszer köszi Ritának a lehetőséget, és az ötletet. Valami perverz (Győző szerint legalábbis) vonzalmam van az ilyen népi motívumok felé, miközben a lakásunk berendezése teljesen modern, ha nem lenne ennyi cuccunk, még minimalista is lenne. Ennek ellenére nagyon szeretem a beregi mintákat is (csak nem piros-fekete színben, most éppen bézs-barnával hímzek egyet...), és ezek a gyergyóiak is nagyon bejönnek. Hiába, az emberben furcsa ellentétek lapulnak. Már ha ez egyáltalán ellentét. Hiszen ezek a minták nekem a modern környezetből sem rínak ki egyáltalán. Sőt, sokkal inkább otthonossá, bensőségessé teszik azt, ahogyan a szobánkban a régi Singer varrógép is megfér. :) Na, de majd ha elkészül a dobozom, akkor annak kapcsán még biztos fogok írni erről.

2 megjegyzés:

László írta...

Szép lett. További kellemes bökögetést.

Szentpyr írta...

Ez valami gyönyörű, igazán! Remek az ötlet, a mintaválasztás és a kivitelezés is! Köszönöm, hogy játszol és a gondolat ébresztő könyvjelződet is! A listámon a neved;)....