kedd, október 26, 2010

téli szettek

Benének nemrég készítettem egy horgolt sálat és sapkát pamut fonalból, de máris hűvösebbre fordult az idő, így csináltam neki egy melegebb variációt is. Bene nagyon érzékeny minden szúrós fonalra (mint az anyja, bár ő már valamit kinőtt ebből), és akármilyen puha gyapjút kiszúr, és közli, hogy az bizony szúr. Viszont a pamut nem melegít eléggé, a műszálasat meg szerettem volna mellőzni. Így egy bambusz-pamut keveréket választottam (Barka / gerlepár). Érdekes, hogy horgolva tömör, erős sapkát kaptam, ami majd jól véd a hideg szél ellen, de a fonal annyira puha, hogy szerettem volna, ha ezt érzi Bene is, így a sálat már inkább kötöttem. Hogy ne pöndörödjön annyira fel a sál széle, rövid pálcákkal körbehorgoltam. Így nem tekeredik annyira fel, és jobban melegít. 











Bene fotója rólam :)
A másik szettet magamnak készítettem. A barna sapka és nyakmelegítő még tavaly őszi munkám, az első horgolásaim között volt (talán pont a második), így rengeteg gyerekbetegséget visel magán. Nem terveztem, ráadásul a bolyhos fonalat nem is nagyon tudom visszafejteni, így olyan amilyen, de mégis szeretem. A nyakmelegítő sem tökéletes, de a Dóritól kapott gyöngyház gombbal az is teljesen rendben van. A maradék barna fonalból, valamint fehér és zöld társaiból idén készítettem egy újabb sapkát, ami már sokkal tudatosabb és precízebb munka. Viszont variálható a tavalyi szettel is. Vagy majd ajándék lesz belőle. :)


 
Na és a lányzó sem maradhat ki. Az ő idei sapka-sál kollekciója még nincs készen, egy mellényt viszont már kötöttem neki. nem semmi a kisasszony, mert csak azt veszi fel, amit ő választ, és végülis ezt a mellényt sem ő kérte. Egyszer azért már sikerült ráadnom. Csak hogy érzékeltessem a problémát. Ez az ízig-vérig nő nem nagyon (nagyon nem) hajlandó ruhát felvenni. Pedig van neki jópár gyönyörű darabja. Csajos, vidám, színes, fodros és egyszerű. Egyetlen darab van, amit felvesz. A nyári ruhákból legalább 2-3 darab volt. Ő bizony legszívesebben 2-3 pólót, és tréningnadrágot váltogatna. Vagy mindennap ugyanazt venné fel. Pedig én aztán születésétől fogva adtam rá a csajos darabokat. Úgy látszik hiába. De azért reméljük, hogy kinövi ezt. Mi legalábbis mindig nagyon-nagyon örülünk és dicsérjük, ha nőiesebben sikerül felöltöztetni. :)

Nincsenek megjegyzések: