péntek, április 08, 2011

Számolás

Benedek esetében már régóta tudjuk, hogy nagyon szereti a számok világát. Néha 1-1 betűre is rákérdez, de a számokat már évek óta felismeri, olvassa 3 jegyűeket is simán. 10-12-ig összead, most már kivon, és néha saját szórakoztatására ad fel feladatokat: Anya, mennyi 3+4? És persze meg is válaszolja. Vagy nekem kell őt kérdezgetnem. A foglalkoztató füzetekben is mindig mazsoláz a feladatok közül, és valahogyan éppen mindig a matekosokat választja. Jé! :)
Szóval Benéről sejtettem, hogy a matek lesz a kedvenc, ez fogja meg, nem is meglepő, a sztereotípiáknak ebben nagyon is megfelel, lévén, ő egy pasi. De hogy Villőből is kitör valamilyen számolási kedv, az már meglepett. Egészen az utóbbi hetekig nem tűnt fel semmi. Még 10-ig is néha hibásan számolt, nem érdekelte a dolog. Volt az 1, esetleg a 2 és a sok. Amint 3 éves lett, a szakkönyveknek megfelelően belépett a 3-as számkör világába, és azon belül teljesen biztosan mozgott. De a meglepő ezután jött, mert most már 5-ös számkörben mozog, összead és kivon, játszik az ujjaival, hányféleképpen tudja mutatni a 3-at, 4-et, 5-öt. Tegnap az alábbi párbeszédet hallgattam ki, amit nagymamámmal folytatott:

V: Mama, ha mi elmegyünk, akkor te egyedül maradsz, ugye?
M: Igen.
V: De ha Benus és én is itt vagyunk, akkor már hárman vagyunk!
M: Igen.
V: És ha anya és apa is itt van, akkor meg öten.

Nem gondolkozott, nem számolt, csak mondta. Aztán később én elmentem, Győző meg megjött:

V: Anya elment, most négyen vagyunk.

Döbbenet. Jó, én is szerettem a matekot, Győző még inkább. Talán nem kéne meglepődnöm.

És ha már itt tartunk. Benedek egy dologban nem nagyon követi a sztereotípiákat, de én ezt nagyon nem bánom. Hihetetlenül érzékeny. Persze, ez néha nehézzé teszi a pillanatokat, amikor valamin megsértődik, amikor nem bírja, ha valamit elvesznek tőle, vagy ha valami nem úgy történik, ahogy szeretné, és ő dühkitöréssel, vagy hisztivel reagál. De az érzékenységnek van számomra sokkal fontosabb aspektusa is. Figyelmes. Észreveszi a szépet. Észreveszi, ha valakinek segíteni kell. Vigyáz a kicsikre, segíti a dédnagymamát séta közben, összefog a kiközösítettel. És szerelmes. Egyelőre belém. :)

Nincsenek megjegyzések: