vasárnap, január 26, 2014

Freshka Design

Épp ideje, hogy írjak arról a csodáról, ami velem történt az elmúlt 1-2 évben. Nem tudom mással magyarázni, mint a CSODA szóval, annak legtisztább értelmezésében.

Messziről kell kezdenem, mert így érthető. Annak idején lelkesen vetettem bele magam a tanításba, majd némi fenntartással, de növekvő lelkesedéssel mentem vissza a gyerekek után tanítani. Az, hogy annak 1 év után vége lett, az iskola vezetésének és az én büszkeségemnek volt köszönhető, na meg annak a hitemnek, hogy lehet ennél jobb helyen is dolgozni. Nem találtam másik iskolát, találtam az oktatáshoz kapcsolódó céget, és nagyon örültem neki, miközben az egyik szemem egyre többet sírt a diákok után. Én nem tanítani szeretek, hanem együtt lenni a diákokkal. Szeretem a kezelhetetlen kamasz korosztályt, szeretem, ahogyan felnőnek. Szeretem, amikor sikerül felkelteni az érdeklődésüket valami iránt.

Na, de örültem, és jó volt. Aztán eltelt 2 év, és valami miatt eluralkodott rajtam egyfajta egzisztenciális válság. Nem tudtam máshogyan magyarázni, kb ahhoz volt hasonlatos ez az időszak (2012 nyara), mint amikor kamasz az ember, és nem tudja eldönteni, mivégre is van a világon. Utólag visszanézve elég nevetséges 30-on, 2 gyermeken túl azon morfondírozni, mivégre is az életem, és mi a célja velem Istennek, de akkor nem tudtam nevetni, csak egyre mélyebbre fúrtam magam az önsajnálatban. A Csoda akkor kezdődött, amikor a nyári csendeshéten "egyszercsak" perspektívát váltottam, és megláttam magam "felülről" Eltörpült az élet, és az évek sora, eltörpült a hivatás, a munka és a különböző életcélok, és én végre felszabadultam a nagy útkeresésből. Megláttam, hogy a helyemen vagyok, bármi legyen is, és kész.

(Nyilván a kérdéseimnek köze volt az egyre bizonytalanabbá váló munkahelyemhez is, és voltak vágyaim arra vonatkozóan, bárcsak munka lehetne a horgolásból, de ez utóbbihoz semmilyen korszakalkotó ötletem, tervem nem volt.)

A másik csoda is már készülődött. Nyár elején megkeresett Andi, egy volt iskolatársam, hogy a falfestményei figuráit szeretné létrehozni 3D-ben is, és mi lenne, ha megpróbálnám őket meghorgolni. Belevágtam, és kiderült, hogy látom azt a formát, mi több, létre is tudom hozni, amit Andi lát maga előtt. Aznap, amikor a munkahelyemről kirúgtak, megjelent az első figura képe az interneten, és megrendeltek belőle 16 darabot!!! Nem volt kérdés, hogy ezzel foglalkozni kell.


A sok kérdés, kételkedés egyszeriben kijelentéssé és felkiáltójellé vált. Nem ajtók, de kapuk nyíltak előttünk szakmai és emberi értelemben is. Még mielőtt jelentkezhettünk volna a WAMP-ra, meghívást kaptunk. Várakozáson felül teljesítettünk, és karácsony után barátoktól bizalmat is kaptunk, hogy csináljuk ezt tovább. Így jött létre a Freshka Design Kft. jelenlegi, és nagyon remélem, élethosszig tartó munkahelyem. Bár ketten vagyunk Andival, és 2 ember folyamatos együttműködése sok súrlódáshoz is vezethet, remekül kiegészítjük egymást. Nem várjuk el a másiktól, hogy olyan legyen, mint mi, mert tudjuk, csak egymást kiegészítve tudjuk jól csinálni a dolgunkat. Inspirálni, biztatni, máskor vigasztalni tudjuk a másikat, és ez nagyon fontos. Nemrég, egyik reggel döbbentem rá, nyitva az irodánk ajtaját: ide minden gyomorszorítás és stressz nélkül jöhetek be nap-mint nap, és ez jó!

És a tanítás? "Ha lenne 2 életem!" De nem cserélném ezt el" Persze, van egy álmom, hogy pár év múlva, egy negyed óraadói állásban valahol... de ha nem, az sem baj.




2 megjegyzés:

F.B. Dóri írta...

Hát... Ezt nagyon nagyon jó volt olvasni!!! :)) Hajrá Lányok!! :)

Mtunde írta...

Dóri, remélem, veled is hasonló történik majd!